Med lådor fulla av tunna ullgarner och svåranvända lingarner har det inte för mig funnits något sätt att komma på lämpligt användningsområde. Blir inte inspirerad av kuddar, yllelöpare eller möbeltyg i yllekvalitet.
Liksom tilltalar inte sinnet… men mattor kan man väl alltid göra… började testa…
Roligt att blanda och mixa och undersöka olika kombinationer och kvaliteter; lusten vaknar att studera färgkombinationer; spännande blir det att ta ifrån o lägga till.
 
Mattor tycks var det jag blir glad av, för nu vävs det igen med glädje i sinne. Matta i ull och lin.
 
 
11 reaktioner på ”…och nu blev det definitivt någonting helt annat.

  1. Javisst och dessutom få vara i kreativiteten, vilket garnresterna bidrar till att jag är. Underbart och det är till och med kul att väva ”enfärgat” när det är melerat.

    Gilla

  2. Hej Annette!
    Roligt att du hittade hit och gillar vad du fann. Jag tycker nog inte att det jag gör är så förankrat i vår vävhistoria. Men vävning är ju en gammal teknik så på så vis kan jag köpa din tanke.
    Jag är medlem i en vävstuga som jag vill tipsa om: http://www.vavstugangnh.se/ här kan du testa att väva om du vill.

    Gilla

Kommentera

